De ce nu fac spălătoriile detailing?

April 20th, 2016

Claudiu locuieşte cu familia în Manchester, unde are şi o afacere în domeniul transporturilor.

De curând, a terminat cursul DS21, obţinând calificativul excelent, la Şcoala de Detailing.
Nu numai că este un tip inteligent şi foarte educat în afaceri
(cum rar întâlneşti… – în fine, asta este experienţa mea),
dar are şi un fin simt al observaţiei.

El vorbeşte aici despre o afacere populară în UK – valeting.
Este un termen care vine de la valet (pentru maşină) şi se referă la nişte servicii profesionale,
dar care nu se deosebesc prea mult de o spălătorie auto mai sofisticată.

Totuşi, dacă în Manchester un spălat exterior costă ~ 10 lire, un serviciu de valeting costă ~ 50 lire
[în vreme ce un serviciu de detailing poate costa între 600 şi 3 500 de lire].

Claudiu, descriind ce se întâmplă în spălătoriile din oraşul lui, parcă vorbeşte despre spălătoriile de cartier de la noi.
Se pare că toate sunt populate cu acelaşi tip de oameni…(!?)

Vizionează te rog acest film până la sfârşit şi spune-mi la comentarii care este părerea ta sau
dacă ai experienţe de genul ăsta care merită împărtăşite.

 

Marketing

Când am dat ultima dată banii înapoi – Managementul Clienţilor Nemulţumiţi

April 18th, 2016

Ai mai jos un fragment din ultima consultaţie pe care am făcut-o cu Alin, unul dintre cei mai buni elevi ai Şcolii de Detailing din ultimii ani.

El a reuşit, datorită seriozităţii, pasiunii şi inteligenţei sale să “ardă” etapele detailingului profesional într-un timp uimitor de scurt. Dacă eşti aproape de Iaşi, vizitează-i siteul http://www.perfectdetailing.ro/ şi locaţia.

Am publicat acest fragment aici, pentru că răspunde şi întrebărilor pe care mi le-au pus mulţi clienţii de-a lungul timpului privitor la o postare a bloggerului Alin Popescu.

[Tot Alin îl cheamă şi pe clientul povestit în video şi pe elevul meu cel bun.
...de unde se poate înţelege că sunt elevi şi elevi, cum există clienţi şi...clienţi...]

Această relatare arată ce se află în spatele poveştii sale pusă de 1 aprilie pe blogul său.

Scrie-mi te rog la comentarii ce crezi despre asta?

 

Marketing

Mercedes S Class – Detailing Complet & Liquid Glass Coating

August 4th, 2015

Iti fac cunostinta aici cu unul dintre elevii mei la care tin foarte mult: Peter Iosif (Puiu, pentru prieteni), din Sag, la 7 sau 17 km de Timisoara.

Prin fotografiile lucrarilor sale, Puiu reuseste CEVA RAR…
El spune cate o poveste Pasionanta, REALA si plina de Miez (cu trucuri profesionale MEMORABILE) in legatura cu fiecare masina pe care lucreaza.

Urmareste acest thriller incredibil in care Puiu transforma o “bruneta” prafuita intr-o misterioasa “perla neagra”…

In limbaj strict tehnic: detailing interior, exterior & motor + Liquid Glass Coating, la un Mercedes S Class.

Urmareste mai departe povestea spusa de fotografii. Daca este ceva care nu-ti este clar, te rog sa ma intrebi.

(Fa clic pe foto daca vrei sa le maresti)

1 Spalare generala

2 Motor Inainte-Dupa

3 Nu se numeste degeaba Motor Magic™...

4 Atitudinea si tinuta conteaza!

5 Scaun 50/50

6 Cotiera 50/50

7 Celalalt sezut 50/50

8 Panou portiera 50/50

9 Bord - este detailingul o arta?!?

10 Bord 50/50

11 Volan 50/50

12 Loc pasager Inainte - Dupa

13 Loc sofer Inainte-Dupa

14 Ce a iesit din mocheta

15 Uscare cu debit de 60 000 l per min

16 Decontaminare cu argila curatitoare

17 Ce a scos argila

18 Pregatirea pentru Polish in 2 pasi

19 Polish in 2 pasi

20 Polish in 2 pasi

21 Aplicare Liquid Glass Coating

22 Grija pentru detalii

23 Dupa tratament - "oglinda oglinjoara"

24 Dupa tratament

25 Dupa - in fapt de seara...

26 Dupa

27 Semnatura - lucrare facuta de... firma lui Puiu si numar de telefon

Showroom

Salubrizarea Vaportek in 3 pasi simpli

April 8th, 2014

Serviciul de 50 de euro care se umeste “Salubrizarea Vaportek” va curata la nivel molecular interiorul masinii tale.
Ce inseamna asta?
Un fel de sterilizare in detaliu a tapiteriei, a mochetelor, portbagajului si chiar a galeriei A/C.

Ca sa aiba efectul maxim, ar trebui sa cureti mai inainte cat poti de bine intreg interiorul.

Uita-te la filmul asta si spune-mi daca te intereseaza?

Ingrijirea periodica

Ce spune Teoria Detailingului? (pe scurt)

January 17th, 2014

De ce nu exista concurenta in detailing?

January 17th, 2014

5 avantaje ale detailingului si 10 trenduri ale industriei auto

January 17th, 2014

Protejarea masinii pe timp de iarna: moft sau necesitate?

November 24th, 2013

Sa-ti povestesc cum am ajuns
sa fac filmul de mai jos.

Colegii ma tot bat la cap in ultima vreme:
Fii atent, vine sezonul rece!
Nu te lasa inselat de temperaturile de azi…!
Iarna tot va veni!
Trebuie sa avertizezi lumea sa faca “Pregatirea de Iarna (WinterCarShield™)”
Trebuie sa scrii un material, sa faci ceva pe tema asta!…

Iar?!

Da, se apropie…Scrie!

Mie nu mi-a fost niciodata usor sa faca asta.
In primul rand, mi-a venit gandul: dar de 14 ani incoace scriu mereu despre asta.
Se stie…
Ce sa mai spun? Si…o mai fi nevoie?

Apoi, m-am intalnit cu prietenul de care am  pomenit in video.
Ei, asta, prietenul m-a enervat tare de tot. Dar am rabdat si am raspuns politicos…(vei vedea si in film).
Dintr-una intr-alta, venise vorba despre WinterCarShield™. Si discutand, mi-am dat seama ce gandea el. Nu mi-a spus-o chiar in fata, nu a avut tupeul, dar el gandea ceva de genul:

“Ce pregatire…, bai Cristi?!
Ha-ga, ha-ha!
Stii ce?! Nu e nevoie de pregatire…!
Asta-i o gaselnita de marketing. Atat!
Pe cine crezi ca pacalesti?!”

In final, insa, m-am trezit.
Adica, mai sunt oameni care nu stiu ce este Pregatirea Cosmetica de Iarna, nici cum se face si nici de ce TREBUIE facuta…?!

In concluzie,  pe scurt:
-    Daca folosesti masina pe timpul iernii;
-    Daca o lasi afara peste noapte;
-    Daca circuli pe drumuri desfundate cu solutie ecologica, nisip, sare, etc.;
-    Daca parchezi masina afara pe o vreme geroasa.

Trebuie musai sa vezi filmul asta pana la sfarsit:

Apoi, scrie-mi ce stiai si ce nu stiai, ce ti-a placut si ce nu.

Te astept!

Ingrijirea periodica

Ti-ai oferi ajutorul unui roman care are deja succes in Irlanda?!

August 14th, 2013
    Stii vorba aia care spune despre romani cum ca n-ar fi solidari?
Inclusiv in afara tarii…, si ca, oriunde se intalnesc, nu numai ca nu se ajuta, dar au “chemarea” asta…(demonica?) de a se “incomoda” reciproc… Sau, in cel mai bun caz, de a se ignora unul pe altul. Oricum, in nici un caz, se pare ca nu s-ar prea ajuta…
    Asa o fi?! Tu ce zici?
Ei, ia hai sa vedem…!
Iata povestea:
    Leontin Ureche are 27 de ani si lucreaza in Irlanda. Inainte a lucrat in constructii.
    Anul trecut a facut un curs de detailing cu mine (on line) si a primit o diploma de absolvire, care atesta ca stie sa faca serviciile de detailing si sa administreze afacerea. Cu aceasta diploma, a obtinut un credit nerambursabil de la guvernul irlandez pentru deschiderea unui Centru de Detailing.
    L-a deschis in Dublin.
Si are succes.
    Iar eu sunt tare mandru de acest lucru! Cine n-ar fi?
(Stai sa-i vezi atelierul…)
    Omul a avut succes din primele zile (e si talentat…!)
Acum, este curtat (are lista de asteptare!!!) mai ales de samsarii de masini, desi mie mi-a marturisit ca si-ar dori sa lucreze mai mult cu automobilistii obisnuiti.
    Oricum, am o poveste spectaculoasa sa-ti spun (si sa-ti arat).
De fapt, am pus-o in filmuletul asta pe care l-am facut pentru Leontin.
    In filmuletul asta, un samsar de masini, persoana absolut reala – dar care nu a acceptat sa i se foloseasca numele in film…, deh!, de-ale samsarilor…- ne povesteste despre 3 vanzari/cumparari consecutive pe care le-a facut el (cu ajutorul lui Leontin) si
cum a castigat nu mai putin de 3 950 €, in doar 6 zile si ceva.
    De fapt, mi-a povestit mie personal totul, de-a fir a par, iar eu am pus relatarea lui in film; pentru ca omul nici nu avea dictie si,
in general, nu s-ar fi inteles nimic din inregistrare.
    Irlandez, ma rog, ce sa-i mai zici?!
Nu poti sa pricepi prea multe din ce spun astia; mai ales din prima…
    In fine, ce vreau sa spun este ca povestea este absolut reala.
Omul real. Totul, inclusiv felul in care pune problemele… E o figura, ce mai!
    De ce trebuie sa vezi TU filmuletul asta?
Pai,…
    1. Sa vezi cum fac unii aproape 4 000 €, in mai putin de 7 zile, cumparand si vanzand masini…Se merita?!
    2. Sa vezi, concret, masinile (inainte/dupa servicii) cu care tipul asta a facut niste bani pentru care altii (ca mine!) trag din greu, luni de zile…
    3. Sa vezi cum un Centru de Detailing (al lui Leontin – 27 de ani!) are o imagine ca de STUDIO. Totul facut departe de casa si singur-singurel…
    4. Ei si in final: sa vezi ultimul meu film si sa-mi spui daca iti place sau nu.
    Dincolo de glume si de retorica, iata ce te rog eu pe tine sa faci, dupa ce vezi filmul asta (dand click pe foto de mai jos):
    Acuma, stii prea bine ca nici un britanic, nici un afgan, american sau gagauz, integru si genial, nu poate avea succes pe termen lung fara ceva popularitate.
    Vrei sa ajuti un “roman de-al nostru” sa devina vedeta respectabila in Irlanda?
Esti de acord sa faci ceva pentru asta?
Daca se intampla sa fii de acord, fa acum macar una dintre urmatoarele actiuni:
      – Da un “Like” pe YouTube;
      – Comenteaza (negativ!) lucrarile lui Leontin (irlandezii nu inteleg, dar YouTube numara…) Glumesc!
      – Asigura-i pe irlandezi ca prietenul meu si conationalul tau merita increderea lor;
      – Share-uieste videoul oricui crezi ca poate beneficia de avantaje. Sau poate ai prieteni in Irlanda…?
    Iti cer prea mult?!
(Esti roman?)
    ITI MULTUMESC!

Uncategorized

CUM SE FACE CONSERVAREA UNEI MASINI PE TIMPUL IERNII?

December 11th, 2012

Acum cateva zile, un client care are mai multe masini foarte scumpe m-a intrebat daca exista anumite proceduri specifice in cazul in care doreste sa-si conserve una sau mai multe masini pentru perioade mai mari de timp.
Tipul urma sa plece intr-o misiune in strainatate.

Cand a auzit, “prostanacul” din mine se si gandea deja la un plan de masuri, dar profesionistul i-a tras “o palma peste urechi” si s-a apucat sa cercetaze si sa se informeze daca exista ceva literatura specializata pe un asa subiect.

Ei bine, nu mica mi-a fost mirarea sa gasesc un articol exact pe tema asta la http://blogs.cars.com/kickingtires/2012/10/storing-your-car.html

Am luat legatura si l-am rugat pe prietenul meu Robby DeGraff, care este chiar editor asistent la “Cars.com”, sa-mi permita sa-ti impartasesc si tie articolul tradus.

Prietene, eu nu stiu cate masini ai tu. Eu am una si o tin, iarna-vara-primavara, in fata blocului, ca n-am garaj.
Dar articolul asta mi s-a parut extraordinar de interesant.

Sunt lucruri oarecum de bun simt, dar nu m-as fi gandit la ele si, recunosc, este o viziune noua, care mi-a dat de gandit si ma inspira…

Cred acum ca exista chiar o “stiinta” in pregatirea masinilor pentru conservare; oricum exista categoric experti care se ocupa cu asta. Asa ca te indemn sa citesti mai departe articolul tradus.

CUM SE FACE CONSERVAREA UNEI MASINI PE TIMPUL IERNII?

    De la curatarea, spalarea interiorului si pana la polisharea si ceruirea exteriorului, oamenii isi “bebelusesc”/isi alinta masinile-bebelusi in tot felul de moduri.

     Dar la fel de important este sa iei anumite masuri inainte de a conserva masina ta pentru o perioada. Iata aici cateva sfaturi care sa te asigure ca, dupa perioada de depozitare, masina este gata sa porneasca la cheie, cand vei dori.

O masina gata de conservare

    Executa un Detailing Final corespunzator

    Curata temeinic masina, pe dinafara si pe dinauntru, inainte de conservare. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa pui husa pe o masina murdara.
Da-ti osteneala pentru o spalare manuala amanuntita, polisheaza vopseaua si ornamentele cromate si aplica un film de ceara de buna calitate pe intreaga suprafata. Asigura-te, in prealabil, ca ai eliminat toate rasinile de copaci, ori alte contaminari de pe vopsea.

    Daca exista locuri metalice nevopsite sub masina, cumpara un spray (sau mai multe) de izolator cauciucat si aplica-i masinii un strat corespunzator. Fii avertizat ca acest strat ar trebui reaplicat anual. De asemenea, tine seama ca nu trebuie acoperita orice suprafata, evita-le pe cele apropiate de elementele de evacuare, care se incing, in vreme ce astfel de produse pot fi foarte inflamabile.

    Pentru colectionari: daca esti preocupat in legatura cu pastrarea masinii tale in starea ei originala, foloseste WD-40, pulverizand un strat consistent. Va lucra admirabil.

    Ar trebui, deasemenea, sa indesi un ciorap in teava de esapament, astfel incat animalele mici sa nu gaseasca un loc potrivit pentru a-si organiza cuibul. Dar asigura-te ca ai indepartat aceste “baraje” inainte de a porni din nou motorul.

    Arunca ambalajele alimentare, cutiile de suc, precum si orice alte gunoaie, care s-au adunat in habitaclu. Daca intentionezi sa speli (printr-o metoda sau alta) interiorul, carpeta, etc., fa-o cu indeajuns de mult timp inainte de depozitare, pentru a fi sigur ca interiorul este perfect uscat. Aceasta masura te va feri de aparitia ulterioara a mucegaiului.

    Pentru o protectie aditionala a interiorului poti cumpara un set de huse de tapiterie, din cele folosite in serviceuri pentru lucru = de unica folosinta, nu scumpe sau sofisticate, dar practice.

    Pentru a absorbi umiditatea din habitaclu, cumpara cateva pachete de desicant (agent deshidratant cu absorbtie) de la orice supermagazin si imprastie-le pe podea.

    Soarecii si alte animale mici pot crea probleme, daca ajung in interiorul masinii. Chiar daca nu exista solutii infailibile de protectie impotriva soarecilor, exista masuri pe care le poti lua pentru ca masina ta sa fie mai putin atragatoare pentru ei. “Eu, de obicei, merg la primul magazin si cumpar cele mai ieftine servetele parfumate, pe care le raspandesc prin interiorul masinilor clientilor mei”, spune Davin Reckow, specialist asigurator in colectionarea masinilor Hagerty.

    Poti, de asemenea, plasa in anumite locuri, din interiorul dar si din exteriorul masinii, sosete in care sa pui pastile de naftalina. Dar va trebui probabil sa aerisesti bine masina inainte de a o folosi din nou.

    Cursele de soareci lucreaza bine in exteriorul masinii, dar nu le poti folosi niciodata inauntrul ei. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa descoperi un soarece mort pe scaunul pasagerului, cu atat mai mult cu cat decesul s-a intamplat cu cateva luni in urma.

    Daca depozitezi masina in garajul propriu, de langa domiciliu, tine minte ca otrava de soareci poate fi un pericol pentru animalele de companie sau din curte.

Suspendarea pe cricuri sau pe alti suporti, ia greutatea de pe pneuri si suspensii

Ce faci in privinta rotilor?

    Este bine sa bagi presiunea cea mai mare in cauciucuri, inainte de conservare, deoarece anvelopele pot pierde presiune in timp, inclusiv datorita variatiilor de temperatura. Asta nu inseamna ca presiunea trebuie sa depaseasca maximul indicat pe partea laterala a pneului.

    Asigura-te ca toate cele 4 roti au presiunea corecta. Daca stii deja ca unul dintre cauciucuri are o problema, rezolva-o, pentru ca altfel se va dezumfla complet in timp, iar masina se va sprijini dezechilibrat pe acea janta.

    Nu cupla frana de mana (de parcare/stationare) pentru depozitare, deoarece poate “ingheta” in timp si poate deveni dificil sa o repui in functiune. Daca esti ingrijorat ca masina “o poate lua la vale”, foloseste pene din lemn pentru imobilizare.

    Daca esti un tip tehnic sau colectionar, poti pune masina pe cricuri, pentru a lua greutatea de pe anvelope si suspensii. Astfel, vei evita accidentele cu jantele si cauciucurile mai vechi.

    Procedurile si solutiile exacte pentru ridicarea masinii pot fi foarte variate; daca nu te poti descurca singur, consulta un specialist. In toate cazurile, insa, asigura-te ca podeaua garajului/a spatiului de conservare este complet dreapta (neinclinata) si, eventual, din beton.

Ce faci in privinta lichidelor si a alimentarii?

    Este o idee buna sa folosesti aditivi de combustibili. De ce? Reckow spune ca cei mai multi combustibili, care au la baza un amestec de etanol, au la pompa un termen de valabilitate de aproximativ 3 luni. Daca depozitezi masina timp de 6 luni, sa zicem, un aditiv ar trebui sa contribuie la prevenirea coroziunii circuitelor de alimentare si a motorului. Adauga cantiatea potrivita de aditiv pentru un rezervor de combustibil aproape plin.

   Este, de asemenea, o idee buna este sa schimbi uleiul si filtrele, sa verifici nivelul celorlalte lichide inainte de conservare. Daca locuiesti intr-o zona cu clima mai rece, asigura-te ca masina are suficient antigel.

     Dupa ce ai verificat si completat toate lichidele, porneste masina pentru o ultima plimbare; asta va pune fluidele in circulatie.

    Bateria ar trebui, de asemenea, scoasa si depozitata separat, sau sa o conectezi la un incarcator cu optiune de oprire automata, pentru a evita supra-incarcarea acesteia.

    Daca optezi pentru a doua varianta, foloseste cabluri pe care sa le scoti prin partea de jos a masinii, astfel incat capota sa ramana inchisa.

    Daca optezi pentru scoaterea bateriei, depoziteaza-o intr-o incinta cu cladura stabila. Tine seama de faptul ca bateriile pot ingheta, se pot fisura.

    Pastrarea bateriei incarcate, pe langa faptul ca ii prelungeste viata, iti da posibilitatea sa pornesti masina oricand doresti.

Verifica si completeaza uleiul, antigelul, stergatorul de parbriz, etc.

Ce trebuie sa stii si sa faci in legatura cu husa masinii?

    In primul rand, investeste intr-o husa de calitate. Daca depozitezi masina afara, asigura-te ca husa este impermeabila si ca este atasata astfel incat vantul nu va patrunde sau nu o va deteriora in timp.

    Huse universale dar si personalizate sunt disponibile pe internet sau la magazinele de piese auto. Este totusi o mare diferenta intre o husa de 25 $ si una de 300 $, in termeni de eficacitate. Cea mai buna alegere este o husa care sa permita “respiratia” masinii, dar sa asigure impermeabilitatea.

    Nu folosi niciodata o prelata din plastic, deoarece iti va zgaria grav vopseaua.

    O husa universala, obisnuita, este perfecta daca masina este depozitata in interior, deoarece protejeaza vopseaua proaspat ceruita si evita acumularea de praf si alte depuneri. Reckow spune ca o husa mai groasa este mai buna, pentru ca protejeaza masina si de eventualele lovituri accidentale, cand manipulezi lucruri prin garaj.

    Este bine sa ai un ajutor atunci cand pui husa pe masina, sa nu risti sa atingi/stergi pardoseala cu husa si sa pui deja contaminari pe vopsea.

    Atentie, inainte de a pune husa, asigura-te ca toate geamurile sunt bine inchise si ca nu ai uitat nimic inauntru. Nu vei dori sa “despachetezi” masina pentru a recupera incarcatorul de telefon sau altceva…
Daca masina are antena fixa, demonteaza-o si pune-o in portbagaj sau pe bancheta.

    Ca un adjuvant sau accesoriu pentru husa, poti lua in consideratie achizitionarea unei “jachete” auto. Aceasta ultima solutie ofera o protectie in plus impotriva umiditatii, a ruginii, a rozatoarelor si a prafului.
Am depozitat odata o Chevelle ’66 decapotabila si nevopsita inca, chiar pe malul lacului Michigan” – a declarat Reckow – “Iar dupa o iarna intreaga, nu a existat nici o urma de rugina nicaieri”.

   Asigura-te ca masina este complet uscata si rece inainte de a pune orice husa pe ea.

Ce trebuie sa stii cand repornesti masina?

    Sunt lucruri de bun simt. Nu trebuie sa uiti sa scoti sosetele din teava de evacuare si din interiorul masinii, sa aerisesti si sa indepartezi toate protectiile.

    Pune bateria sau decupleaza cablurile si porneste motorul. Odata ce ai pornit motorul si totul este in regula, asteapta pana cand acesta se incalzeste si elimina orice condens, iar lichidele – uleiul, antigelul, etc. – fac un ciclu complet.

P.S.

    Acesta a fost articolul.

    Comenteaza te rog mai jos ce parere ai sau impartaseste din experientele tale personale. Multumesc.

Siguranta in masina, Uncategorized