Cum calculezi: Tariful Orar, Timpii de Execuţie, Consumurile?

June 18th, 2016

Cum ştii în orice moment

Când lucrezi în PIERDERE şi
Când lucrezi pe PROFIT?

de Cristian Pop

Dacă ai început să faci detailing, după ce ai pus la punct pachetele tale de servicii şi programul Centrului tău, dar mai ales când eşti în poziţia să angajezi oameni, este foarte important să determini Tariful Orar al serviceului tău.

Până nu ţi-ai calculat Tariful Orar, afacerea ta este pândită de mari pericole.

 

Sunt lucruri care acţionează pe ascuns

Sunt lucruri care ameninţă chiar viitorul tău în detailing.

Cei care nu cunosc tariful orar, aşa cum mărturiseşte şi Alin în video de la sfârşitul acestui articol, se confruntă cu o serie de frustrări.

  • Ei nu ştiu nimic despre direcţia în care se îndreaptă afacerea lor.
    Mâine, făcând ce faci astăzi, vei mai face detailing sau nu?
    Habar n-am! …Iar asta poate fi o frustrare majoră care să te tragă înapoi.
  • Ei nu pot identifica rapid când muncesc pe banii clientului şi când o fac pe banii lor (eventual, ai familiei), lucrând la maşina clientului.
    Pe banii tăi nu vei reuşi niciodată să faci îndeajuns de multe maşini ca să te dezvolţi, să creşti calitatea lucrărilor pentru clienţii tăi şi pentru performanţele tale/ale garajului tău.
  • Ei nu ştiu cu exactitate cât ar trebui să dureze serviciul lor ca să se păstreze în costuri.
    Când depăşeşti limitele costului plătit de client, începi să dai din buzunar…
    Cât de mult timp poate face cineva asta?
  • Alin se întreabă (şi la fel ar trebui să o facă toată lumea): oare angajaţii mei vor fi dispuşi să muncească la fel de mult ca mine pentru un serviciu?
    Eu muncesc mai mult decât ar trebui, pentru că sunt pasionat şi iubesc ceea ce fac.
    Oamenii mei vor face la fel? Cum îi pot controla mai bine?

 

Evită pericolul de a rămâne “fără aer”

Pe de altă parte, cei care au calculat şi îşi cunosc în orice moment Tariful Orar se bucură de o serie de avantaje.

  • Ei sunt capabili să standardizeze orice serviciu şi astfel să-l păstreze la un nivel calitativ constant.
    Ei pot să transmită serviciul oricâtor colaboratori/angajaţi este nevoie, iar aceştia să repete performanţele (pentru care plăteşte clientul).
  • Ei pot controla şi pot spori productivitatea muncii în execuţia unui serviciu.
    Sunt eficienţi, livrează calitate maximă, se încadrează în termeni de timp.
  • Ei se pot dedica mai mult conducerii afacerii şi dezvoltării ei, odată ce se eliberează de munca inutilă în execuţia serviciului.
  • Ei evită pericolul de a rămâne “fără aer” în businessul lor, deoarece indicatorul tarifului orar se regăseşte într-o multitudine de aspecte (aşa cum vei vedea în video de mai jos), iar ei îl controlează.

Vom vedea mai departe ce este şi cum se calculează, dar înainte de asta îţi voi spune

 

Ce NU este Tariful Orar

Nu este o cifră, un indicator, un parametru preexistent.

Nu este un lucru pe care îl descoperi.

Nu este un parametru pe care îl găsesc determinat în altă parte şi pe care să-l împrumut pentru mine.

Nu este un indicator care poate fi calculat de către altcineva din afara atelierului meu.

Nu este o cifră pe care să mi-o poată da cineva care nu cunoaşte toate adevărurile secrete din spatele, din execuţia şi din livrarea serviciului meu.

 

Este un indicator pe care mi-l aleg singur

Un parametru pe care îl proiectez astfel încât detailingul meu să evolueze.

Este un indicator pe care mi-l propun şi pe care îl folosesc pentru construcţia afacerii mele, astfel încât de azi în 3 ani (sau 5 ani) să ating un anumit nivel, nişte performanţe certe.
În fine, Tariful Orar este o cifra pe care o aleg, după un algoritm precis, şi pe care o folosesc la fel ca pe o unealtă în afacerea mea.

Nota bene!
Adu-ţi aminte: ca să obţii servicii în detailing trebuie să faci CEVA, ca să obţii o afacere prosperă trebuie să faci ALTCEVA.

 

Concret, cum îl calculez?

Ca să ajungi să calculezi Tariful Orar pentru activitatea pe care o desfăşori acum, ai nevoie de două elemente:

  1. Standardul Personal în Bani;
  2. Cheltuielile Centrului Meu.

Un punct de pornire foarte important şi cu totul…neintuitiv, este descrierea în detaliu a standardului de viaţă pe care ţi-l doreşti, elementul despre care îţi voi vorbi mai departe.

De cele mai multe ori, oamenii trec acest pas important la lucruri subînţelese sau îl trec pur şi simplu cu vederea…

Foarte puţini sunt cei care tratează standardul de viaţă personal cu seriozitate, cu creionul în mână şi cu o analiză aplicată.

Acest element,

1. Standardul Personal în Bani

îl determini respectând următoarea succesiune:

a.) Imaginezi în detaliu viaţa ta personală la standardele pe care ţi le doreşti de acum în 3 ani;

b.) Pui pe hârtie aceste detalii sub o formă palpabilă, concretă;

c.) Traduci detaliile concrete în bani.

La sfârşit, calculând o sumă lunară, obţii Standardul Personal în Bani.

Alegerile trebuie să fie unele curajoase, dar mature şi realiste (nu wishful thinking!)

Trebuie făcută următoarea distincţie.
Noi ştim că nu Standardul ăsta Personal este, în primul rând, motivul pentru care facem detailing.

Dar fără să împlinim standadrul, nu putem funcţiona mai departe şi nu putem atinge ţelul nostru mai înalt, acela de a servi oamenii, automobiliştii.

Lucrurile sunt totuşi simple.
Dacă nu ai preţuri pentru serviciile tale care să fie în corelaţie cu Standardul Personal dorit, nu îl vei atinge niciodată!

În plus, vei putea trage în mod eronat concluzia că afacerea asta nu-ţi poate da îndeajuns de mulţi bani…

Scenariul standardului de viaţă (filmul standardului următor dorit) trebuie să fie unul motivant, dar şi “făcubil”.

Pentru asta trebuie să lucrezi asupra lui, să-l ajustezi, să-i modifici detaliile (vezi în video amănunte despre asta).

După ce ai pus la punct “filmul”/scenariul standardului tău de viaţă pe care ţi-l doreşti în 3 ani, îl traduci bucăţică cu bucăţică în bani.

Apoi, îl transformi în bani-pe-lună, venituri pe care trebuie să le faci.

Odată ce ai stabilită suma lunară pentru obţinerea standardului de viaţă personal, vei trece la

2. Cheltuielile Centrului Meu

Cheltuielile lunare ale serviceului sunt de 2 feluri: fixe şi variabile.

Cheltuielile fixe sunt cele care se schimbă prea puţin şi/sau pe care le poţi estima anual, pentru fiecare lună în parte.

Ele pot fi:

  • Salarii;
  • Curent electric;
  • Apă, gunoi, pază, etc.;
  • Contabilitate;
  • Chirie;
  • Reclamă;
  • S. a. m. d.

Cheltuielile variabile sunt cele care se modifică o dată cu numărul vânzărilor.

De obicei, le estimezi ca procent din costul serviciilor.

Când vine vorba de aceste cheltuieli, lucrurile sunt simple: ai vândut/făcut mai multe servicii, cheltuielile cresc.

Ele pot fi:

  • Consumabile;
  • Comisioane;
  • Produse chimice;
  • Taxe cum ar fi TVA;
  • S. a. m. d.

Practic, toate acestea trebuie evidenţiate.
Apoi, faci o estimare.

Acum, hai să vedem

Cum fac socoteala?

Adun toate cheltuielile (Standardul Personal în Bani + Cheltuielile Centrului Meu) şi stabilesc o suma pe care mi-o propun să o încasez lunar.

Apoi, împart această sumă la zilele lucrătoare, la spaţii de lucru şi la ore pe zi => Tariful Orar.

Exemplu:
Suma pe care mi-o propun să o încasez lunar = 12 000 €;
Zilele lucrătoare = 22 zile;
Spaţii de lucru = 4 spaţii;
Ore pe zi = 6 ore/zi.

12 000 €/lună X 4,5 lei = 54 000 lei/lună

54 000 lei/lună ÷ 22 zile = 2 454 lei/zi

2 454 lei/zi ÷ 4 spaţii = 613,5 lei/zi/spaţiu ÷ 6 ore = 102, 25 lei/oră

=> Tariful Orar = 100 lei/oră

Aş vrea să vizionezi video de mai jos până la sfârşit, dar înainte de asta reţine te rog:

 

De ce este important Tariful tău Orar

Tariful Orar este un instrument foarte valoros pentru conducerea afacerii de detailing, iar eu am ales să nu îl fac public pentru clienţii mei (vezi în video de ce)

Tariful Orar este un instrument de măsură instant.

Ce fac cu el şi de ce e important?

  • Evaluez exact cum stau la un moment dat din zi;
  • Ştiu că trebuie să accelerez lucrurile sau mă pot relaxa;
  • Când fac preţul serviciului, ştiu în acelaşi timp cât voi lucra la el (sau invers – funcţie de cât estimez că voi lucra => preţ);
  • Realizez planul lunar, respectând tariful orar;
  • Când descopăr ceva (ascuns până atunci) care trebuie făcut în plus, determin instant dacă se modifică preţul sau nu;
  • Evaluez rapid, exact şi concret munca oamenilor, productivitatea, perspectiva echipei şi pot lua deciziile potrivite acum.

Puterea oamenilor (şi a afacerilor) stă în capacitatea lor de a evalua.

Diferenţa dintre Hagi şi un jucător neînsemnat o dă capacitatea de evaluare (poziţia jucătorilor, valoarea lor, posibile combinaţii şi trasee ale mingiei, moralul coechipierilor şi al adversarilor, etc.)

Hagi face o evaluare complexă instant.

Asta îi dă posibilitatea să ia decizii surprinzător de eficace, care conduc la rezolvarea problemelor şi atingerea scopului.

Hagi este regele fotbalului datorită capacităţii sale de evaluare, în primul rând.

 


Te rog să-mi spui părerea ta despre aceste lucruri.

Dacă îţi sunt folositoare astfel de cunoştinţe, asigură-te că ai vizitat www.scoaladedetailing.ro

Unora expertiza mea (construită în ultimii 18 ani) li se pare foarte valoroasă mai ales pentru că i-a ferit de greşeli, de cheltuieli fără rost şi de decizii păguboase, aşa că au ajuns să aibă centre cu notorietate locală în toată Europa.

Dacă doreşti să le urmezi exemplul sau să-i întreci, întreabă-mă cum?
(scrie-mi la cristian.pop@expertdetailing.ro).

 

 

Managementul afacerii de detailing

Spălarea nu este de ajuns?!

May 25th, 2016


AC™, analiza care îţi dă claritate şi îţi economiseşte bani

 

Mai ales dacă ai o masină de 15 000 € sau mai mult, spălătoria nu este de ajuns.
Deşi nu mai puţin de 97% dintre automobilele de pe şosea
AU NEVOIE de un serviciu de detailing,
doar 5% dintre automobilişti au cumpărat vreodată unul şi
numai 10% ştiu despre ce este vorba.

Vrei să afli ce servicii se potrivesc maşinii tale astăzi?
Urmează cei 4 paşi simpli de la sfârşitul acestui articol.


Ce trebuie să faci dacă nu vrei să te simti înselat la sfârsit

Înainte de a alege serviciul şi prestatorul. Când vine vorba despre cosmetica auto profesională, cei mai mulţi întreabă: “Cât costă un polish sau un interior pentru maşina mea?”
Este o abordare greşită, păguboasă.

Aşa ajungi să cumperi preţuri, nu valoare…

Care este ordinea câştigătoare?

  1. Trebuie să afli care sunt nevoile particulare ale maşinii tale de la acest moment (fie că este nouă de o zi sau de 3-5 ani…)
  2. După determinarea problemelor, trebuie să ştii care este rezolvarea lor profesională sau ce trebuie să faci ca să ai o maşină cu înfăţişare de show-room sau cum să-i creşti valoarea dacă vrei să o vinzi (ori tocmai ai cumpărat-o).
  3. Abia apoi alegi (sau îţi recomandăm noi) un serviciu potrivit şi vezi unde te-ar costa mai puţin nivelul de calitate pe care îl doreşti.

De aceea trebuie să faci întâi de toate o evlauare cosmetică profesională.

Cei care nu fac asta ajung să cumpere servicii nepotrivite, care le rezolvă parţial problemele, aruncă banii pe fereastră şi nu de puţine ori se simt înşelaţi la sfârşit.

Aşa cum vezi însă, totul porneşte de la alegerea lor greşită. Alege să faci un Audit Cosmetic ™ înainte chiar de a te gândi cât vrei să cheltuieşti pentru look-ul maşinii tale şi pentru creşterea valorii ei reziduale.

Detailingul nu este un serviciu ieftin niciodată (dacă este profesional şi corect), aşa că ar fi bine să cumperi în cunoştinţă de cauză şi să ai control asupra serviciilor primite.

Auditul Cosmetic ™ îţi dă libertatea de a alege prestatorul potrivit pentru tine, vei şti cum să controlezi serviciul pe care îl plăteşti.

Diagnostic şi “reţetă”. Auditul Cosmetic ™ este o evaluare profesională a stării materialelor maşinii tale.

Se determină şi se analizează tipul de vopsea, tipul materialelor de la interior, ornamentele exterioare şi interioare, etc.

În urma analizei, se dă un diagnostic privitor la condiţia cosmetică a materialelor şi se stabileşte cât şi cum se pot aduce cât mai aproape de condiţia de nou. Se stabilesc măsurile de îngrijire detaliată a fiecărei suprafeţe pe termen lung şi scurt.

Diagnosticul şi tratamentul indicat vor fi înmânate în scris, datate, semnate, ştampilate. Acesta este Auditul Cosmetic ™.

Ce facem în cadrul auditului. Determinăm tipul de vopsea pe care îl are maşina ta: într-un strat, în două sau multistrat.
Stabilim felul contaminărilor, mătuielilor şi zgârieturilor de pe vopsea.

Cu acordul tău, se face o demonstraţie de polish, ca să vedem cum ar putea arăta vopseaua la sfârşit.

Funcţie de rezultatele obţinute, evaluăm de câţi paşi (1, 2, 3 sau 4 treceri) ar putea avea nevoie maşina ta.

Apoi, îţi recomandăm protecţia potrivită (wax, sealant, coating, PPF) pentru a păstra exteriorul cât mai mult timp.

Inspectăm şi îţi atragem atenţia dacă farurile necesită polishare sau doar protecţie cu PPF.

Cine poate face Auditul Cosmetic™

Analizăm fiecare material din care este construit interiorul maşinii tale.
Îţi explicăm care sunt măsurile care trebuie luate în privinţa tapiţeriei, a mochetei, a bordului, a panourilor de uşi şi a portbagajului.

Când este cazul, îţi facem o demonstraţie , ca să devină evident dacă interiorul are nevoie de un tip sau altul de detailing (ce fel de curăţare, ce fel de protecţii sunt necesare?)

Fumezi? Dacă există mirosuri nedorite de tutun sau altceva (în interior sau galeria A/C), stabilim procedurile care sunt de făcut.

Şi multe altele, care ţin de detaliile particulare ale maşinii tale şi de modul personal în care o foloseşti.

Majoritatea clienţilor, în urma analizei făcute de noi, descoperă adevăratul trecut, prezent şi viitor (d.p.d.v. cosmetic) al maşinii pe care o conduce (şi mulţi mărturisesc o adevărată revelaţie).

Auditul Cosmetic ™ nu este un lucru pe care să-l poată face oricine. Nici măcar prestatorii obişnuiţi. Este nevoie de pregătire specială, de cunoştinţe despre materiale şi de experienţă.

Cât timp este gratis. Dacă doreşti să beneficiezi gratis de acest Audit Cosmetic ™, de un diagnostic profesional scris, iată ce ai de făcut:

  1. Sună te rog la unul dintre numerele noastre. Nu putem lua mai mult de 5 programări pe zi. Iar în total, nu vom putea susţine mai mult de 50 de Audituri Cosmetice ™ gratuite.
    Poţi suna începând de acum la numerele: 0722 450 897; 0722 399 399; 0722 122 222 sau la 021 430 44 44.
  1. Vei primi un voucher cu care vei spăla maşina gratuit la o spălătorie din apropierea locaţiei noastre (la 100 de metri).
    Nu se poate face o analiză profesională pe o maşină murdară.
  1. Te întorci la locaţia noastră, unde vom face un Audit Cosmetic ™ complet şi gratuit, luând în consideraţie dorinţele tale şi nevoile maşinii.
    După ce îţi vom da diagnosticul şi soluţiile scrise (ca pe o reţetă), vei putea merge cu ele unde doreşti să faci reparaţiile sau tratamentele cosmetice.
    Nu te obligă cu nimic reţeta şi recomandările profesionale date de noi acum.
    Ba mai mult, dacă poţi face singur tratamentul, este perfect.
  1. În plus de audit, vei putea primi o demonstraţie gratuită pe maşina ta, care îţi va rezolva o problemă punctuală sau îţi va forma o mai bună imagine despre cum va arăta maşina la sfârşit.

Atât, doar 4 paşi simpli.

Am să repet acum, pentru că este un lucru foarte serios, tot ce vom face pentru maşina ta şi pentru tine în această perioadă (până se termină cele 50 de audituri disponibile) nu te costă nimic şi nu va implica nici un fel de obligaţie materială sau de altă natură din partea ta.

Aştept să suni.

Voucher pentru spălarea gratuită a maşinii

Formularul de Audit Cosmetic™ pe care îl primeşti completat la sfârşit

Uncategorized

De ce nu fac spălătoriile detailing?

April 20th, 2016

Claudiu locuieşte cu familia în Manchester, unde are şi o afacere în domeniul transporturilor.

De curând, a terminat cursul DS21, obţinând calificativul excelent, la Şcoala de Detailing.
Nu numai că este un tip inteligent şi foarte educat în afaceri
(cum rar întâlneşti… – în fine, asta este experienţa mea),
dar are şi un fin simt al observaţiei.

El vorbeşte aici despre o afacere populară în UK – valeting.
Este un termen care vine de la valet (pentru maşină) şi se referă la nişte servicii profesionale,
dar care nu se deosebesc prea mult de o spălătorie auto mai sofisticată.

Totuşi, dacă în Manchester un spălat exterior costă ~ 10 lire, un serviciu de valeting costă ~ 50 lire
[în vreme ce un serviciu de detailing poate costa între 600 şi 3 500 de lire].

Claudiu, descriind ce se întâmplă în spălătoriile din oraşul lui, parcă vorbeşte despre spălătoriile de cartier de la noi.
Se pare că toate sunt populate cu acelaşi tip de oameni…(!?)

Vizionează te rog acest film până la sfârşit şi spune-mi la comentarii care este părerea ta sau
dacă ai experienţe de genul ăsta care merită împărtăşite.

 

Marketing

Când am dat ultima dată banii înapoi – Managementul Clienţilor Nemulţumiţi

April 18th, 2016

Ai mai jos un fragment din ultima consultaţie pe care am făcut-o cu Alin, unul dintre cei mai buni elevi ai Şcolii de Detailing din ultimii ani.

El a reuşit, datorită seriozităţii, pasiunii şi inteligenţei sale să “ardă” etapele detailingului profesional într-un timp uimitor de scurt. Dacă eşti aproape de Iaşi, vizitează-i siteul http://www.perfectdetailing.ro/ şi locaţia.

Am publicat acest fragment aici, pentru că răspunde şi întrebărilor pe care mi le-au pus mulţi clienţii de-a lungul timpului privitor la o postare a bloggerului Alin Popescu.

[Tot Alin îl cheamă şi pe clientul povestit în video şi pe elevul meu cel bun.
...de unde se poate înţelege că sunt elevi şi elevi, cum există clienţi şi...clienţi...]

Această relatare arată ce se află în spatele poveştii sale pusă de 1 aprilie pe blogul său.

Scrie-mi te rog la comentarii ce crezi despre asta?

 

Marketing

Mercedes S Class – Detailing Complet & Liquid Glass Coating

August 4th, 2015

Iti fac cunostinta aici cu unul dintre elevii mei la care tin foarte mult: Peter Iosif (Puiu, pentru prieteni), din Sag, la 7 sau 17 km de Timisoara.

Prin fotografiile lucrarilor sale, Puiu reuseste CEVA RAR…
El spune cate o poveste Pasionanta, REALA si plina de Miez (cu trucuri profesionale MEMORABILE) in legatura cu fiecare masina pe care lucreaza.

Urmareste acest thriller incredibil in care Puiu transforma o “bruneta” prafuita intr-o misterioasa “perla neagra”…

In limbaj strict tehnic: detailing interior, exterior & motor + Liquid Glass Coating, la un Mercedes S Class.

Urmareste mai departe povestea spusa de fotografii. Daca este ceva care nu-ti este clar, te rog sa ma intrebi.

(Fa clic pe foto daca vrei sa le maresti)

1 Spalare generala

2 Motor Inainte-Dupa

3 Nu se numeste degeaba Motor Magic™...

4 Atitudinea si tinuta conteaza!

5 Scaun 50/50

6 Cotiera 50/50

7 Celalalt sezut 50/50

8 Panou portiera 50/50

9 Bord - este detailingul o arta?!?

10 Bord 50/50

11 Volan 50/50

12 Loc pasager Inainte - Dupa

13 Loc sofer Inainte-Dupa

14 Ce a iesit din mocheta

15 Uscare cu debit de 60 000 l per min

16 Decontaminare cu argila curatitoare

17 Ce a scos argila

18 Pregatirea pentru Polish in 2 pasi

19 Polish in 2 pasi

20 Polish in 2 pasi

21 Aplicare Liquid Glass Coating

22 Grija pentru detalii

23 Dupa tratament - "oglinda oglinjoara"

24 Dupa tratament

25 Dupa - in fapt de seara...

26 Dupa

27 Semnatura - lucrare facuta de... firma lui Puiu si numar de telefon

Showroom

Salubrizarea Vaportek in 3 pasi simpli

April 8th, 2014

Serviciul de 50 de euro care se umeste “Salubrizarea Vaportek” va curata la nivel molecular interiorul masinii tale.
Ce inseamna asta?
Un fel de sterilizare in detaliu a tapiteriei, a mochetelor, portbagajului si chiar a galeriei A/C.

Ca sa aiba efectul maxim, ar trebui sa cureti mai inainte cat poti de bine intreg interiorul.

Uita-te la filmul asta si spune-mi daca te intereseaza?

Ingrijirea periodica

Ce spune Teoria Detailingului? (pe scurt)

January 17th, 2014

De ce nu exista concurenta in detailing?

January 17th, 2014

5 avantaje ale detailingului si 10 trenduri ale industriei auto

January 17th, 2014

Protejarea masinii pe timp de iarna: moft sau necesitate?

November 24th, 2013

Sa-ti povestesc cum am ajuns
sa fac filmul de mai jos.

Colegii ma tot bat la cap in ultima vreme:
Fii atent, vine sezonul rece!
Nu te lasa inselat de temperaturile de azi…!
Iarna tot va veni!
Trebuie sa avertizezi lumea sa faca “Pregatirea de Iarna (WinterCarShield™)”
Trebuie sa scrii un material, sa faci ceva pe tema asta!…

Iar?!

Da, se apropie…Scrie!

Mie nu mi-a fost niciodata usor sa faca asta.
In primul rand, mi-a venit gandul: dar de 14 ani incoace scriu mereu despre asta.
Se stie…
Ce sa mai spun? Si…o mai fi nevoie?

Apoi, m-am intalnit cu prietenul de care am  pomenit in video.
Ei, asta, prietenul m-a enervat tare de tot. Dar am rabdat si am raspuns politicos…(vei vedea si in film).
Dintr-una intr-alta, venise vorba despre WinterCarShield™. Si discutand, mi-am dat seama ce gandea el. Nu mi-a spus-o chiar in fata, nu a avut tupeul, dar el gandea ceva de genul:

“Ce pregatire…, bai Cristi?!
Ha-ga, ha-ha!
Stii ce?! Nu e nevoie de pregatire…!
Asta-i o gaselnita de marketing. Atat!
Pe cine crezi ca pacalesti?!”

In final, insa, m-am trezit.
Adica, mai sunt oameni care nu stiu ce este Pregatirea Cosmetica de Iarna, nici cum se face si nici de ce TREBUIE facuta…?!

In concluzie,  pe scurt:
-    Daca folosesti masina pe timpul iernii;
-    Daca o lasi afara peste noapte;
-    Daca circuli pe drumuri desfundate cu solutie ecologica, nisip, sare, etc.;
-    Daca parchezi masina afara pe o vreme geroasa.

Trebuie musai sa vezi filmul asta pana la sfarsit:

Apoi, scrie-mi ce stiai si ce nu stiai, ce ti-a placut si ce nu.

Te astept!

Ingrijirea periodica