Intrebari frecvente

Ce inseamna “detailing auto”?

Folosind o abordare in detaliu a automobilului, detailingul poate fi definit ca revitalizarea/ restaurarea si protejarea diferitelor suprafete.

Un operator profesionist in detailing combina produsele chimice, echipamentul, cunostintele despre diversele suprafete ale vehiculului, standardele profesionale si dorintele clientului, avand ca rezultat proceduri sistematice, care ofera o noua calitate infatisarii automobilului si conduc la satisfactia automobilistului.

Cat dureaza si cat costa un tratament de detailing?

Inainte de a-ti putea raspunde la aceasta intrebare trebuie sa ne faci o scurta vizita. Specialistii nostri vor verifica starea masinii tale si iti vor pune cateva intrebari apoi iti vor recomanda un pachet de servicii potrivit.

Abia mi-am luat masina. Dupa cat timp ar trebui sa vin la primul tratament de detailing?

Daca abia ti-ai luat masina acum este momentul ideal sa vii cu ea la unul din centrele noastre.

Aplicand protectia inainte ca suprafetele masinii sa fie afectate de factorii de mediu si de folosirea ei vei obtine un maxim de rezultate. In plus vei beneficia de un pret special datorita faptului ca nu mai sunt necesare curatarea, corectarea si decontaminarea suprafetelor.

Cat dureaza efectul unui tratament?

Efectul tratamentului NU dispare la prima ploaie sau spalare! Un serviciu de detailing corect efectuat are efecte ce dureaza luni de zile, deoarece calitatea suprafetelor este in mod real refacuta si apoi protejata.

Matuirea vopselei si a lacului este indepartata, nu ascunsa! Iar protectia aplicata reduce uzura datorata factorilor de mediu.

De ce ati facut pachete de servicii?

Cele cinci pachete de servicii de baza au fost proiectate pe baza tipurilor de servicii pe care clientii le solicita in mod frecvent.

Sistematizand operatiile si stabilind proceduri clare, serviciile nu au mai fost la voia operatorului, s-au realizat mai repede si mai bine, iar in final au condus la cea mai buna calitate la pretul cel mai scazut.

Pachetele de servicii au cateva avantaje evidente: raspund nevoilor majore ale automobilistilor, ofera cel mai bun raport calitate/pret, sunt constante din punct de vedere al calitatii.

Pot sa cumpar doar anumite servicii dintr-un pachet de detailing?

DA, dar nu este recomandabil. Mai bine soliciti un pachet personalizat de servicii, care te va conduce la un pret asemanator cu al pachetelor standard si va contine servicii specifice nevoilor masinii tale.

De ce nu este indicat sa alegi serviciile individuale? Pe de o parte pentru ca suma costurilor serviciilor individuale dintr-un pachet este mai mare decat costul pachetului. Iar pe de alta, daca vei polisha numai o aripa – pe considerentul ca numai aceea este matuita - s-ar putea ca la sfarsit aceasta sa faca nota discordanta, ca stralucire si prospetime, cu restul masinii. Daca vei curata numai o portiera/scaun – pe motiv ca celelalte nu s-au patat – s-ar putea sa constati cat de murdare sunt in realitate celelalte portiere/scaune “nepatate”. Bunul simt comun nu trebuie abandonat nici in acest caz. Nu este firesc sa ma spal numai pe o mana astazi, pentru ca numai una a fost murdarita.

Ce rol au tratamentele “de sezon” din programul de intretinere al masinii?

Factorii de mediu care afecteaza conditia suprafetelor automobilului si grabesc imbatranirea lor sunt in general aceiasi: ploile acide, rasinile copacilor, gainatul pasarilor, razele UV din lumina solara, alternanta cald-frig, poluarea, bitumul si vopseaua de marcaj de pe sosele, etc.

In functie de anotimp, insa, actiunea unor factori este mult mai agresiva decat a altora sau decat de obicei.

Vara, caldura caniculara si gainatul super-acid al pasarilor de mare pot deteriora in profunzime lacul si vopseaua. Tot vara, fluidele insectelor si asfaltul incins sunt de asemenea surse de probleme.

Iarna, avem sarea si substantele imprastiate pe carosabil pentru dezghet si care lucreaza rapid in sensul deteriorarii finisajelor. Dar tot iarna avem si alternanta dramatica dintre inghet si inclazirea la un drum mai lung – imaginati-va, in acest sens, cum o picatura de apa patrunde intr-un por al vopselei cand aceasta este incalzita si, peste noapte, ingheata marindu-si considerabil volumul si actionand asupra integritatii stratului de vopsea. Si asa mai departe…

Tratamentele de sezon au ca scop oferirea unui scut de protectie in primul rand impotriva factorilor cu agresivitate crescuta in anotimpul respectiv, pe langa o protectie generala. Manusi si cojoc iarna, umbrela si bronzol vara, cam asta ar fi traducerea tratamentelor de sezon.

Ce inseamna si cum se face polishul profesional?

Simplu spus: polisharea este o actiune in urma careia se lustruieste suprafata vopselei.

Acest proces poate fi simplu ca o decontaminare sau ca o polishare de curatare – necesitand, poate, un singur pas – sau poate fi un proces de durata care implica folosirea diferitelor paste si a diferitelor tampoane (lana, burete).

Pregatirea unei masini pentru showroom, spre exemplu, poate merge pana la 13 pasi de polishare. Iar in acest caz masina este noua-nouta!

Un alt lucru care ar trebui sa fie inteles este acela ca polisharea este cu totul diferita de ceruire, chiar daca aparent sunt asemanatoare. Polisharea are ca scop lustruirea suprafetei, ceruirea are ca scop protejarea si punerea in valoare a lustrului.

Compozitia produsului cu care se face polisharea este una destul de complexa (un amestec de paste abrazive, rasini, polimeri si diverse alte substante) iar ca urmare si actiunea sa este una complexa: taie din stratul de vopsea, umple imperfectiunile si poate lasa in urma un strat de protectie.

Ca urmare a acestei complexitati, multa lume exagereaza posibilitatile de actiune ale polishului si de multe ori il transforma intr-un produs minune care ar trebui sa rezolve toate problemele (Lasam la o parte faptul ca producatorii si marketerii acestor produse se folosesc de aceasta inclinatie naturala a automobilistului in interes propriu, alimentand-o!). Pentru informare, mai jos gasesti o parte din lista de probleme care POT fi rezolvate de polishul profesional.

Ce probleme ale vopselei pot fi eliminate de polishul profesional?

  • petele de apa,
  • oxidarile,
  • atacurile acide ale gainatului (daca sunt tratate la vreme),
  • urmele de ploi acide,
  • lipsa de luciu si zonele matuite capatate la spalatorie,
  • contaminarile de toate felurile (gazari cu vopsea straina, cu ciment, cu var, pete de la taninul copacilor, rasina de copaci si insecte uscate, s.a.m.d.),
  • zgarieturile care nu depasesc masa lacului sau a vopselei,
  • aspectul de vopsea imbatranita,
  • decolorarile provocate de razele UV

Ce inseamna “sealant”?

Este un termen preluat din engleza si care denumeste un produs de protectie a vopselei. “Seal” in engleza inseamna pecete, sigiliu, dispozitiv de etansare.

Sealantul este o pasta ca o ceara sintetica, o rasina/un polimer care inchide finisajul vopselei intr-o “carapace” elastica, conferindu-i o protectie de lunga durata impotriva elementelor de mediu.

Dar daca ceara protejeaza, este si ea un sealant? Tehnic, da, dar protectia de acest fel nu este in mod tipic o cerinta pentru ceruri. Sealanturile pot avea ceruri in formula lor, dar datorita altor ingredienti ele sunt mai mult decat o simpla ceara. Sealantul este o protectie care dureaza in medie 6 luni.

De ce sa nu apelez la spalatoria din colt sau la vecinul de bloc? Vad ca si ei fac polish.

Poate din acelasi motiv pentru care pentru o nastere e bine sa apelezi la maternitate si nu la o moasa fara carte si cu experienta limitata, sau pentru tratarea unei infectii e bine sa mergi la doctor si nu la nea Popescu de la scara doi, care in armata a fost infirmier si face si injectii pe scara.

Sau din acelasi motiv pentru care o indemni pe sotia ta sa mearga la un salon de frumuste pentru tratamentul tenului si pentru aranjarea parului si nu o indemnati sa “se serveasca” la frizeria din colt unde se tunde mai ieftin bunicul si unde lucreaza un frizer dintre aceia din care intalnesti tot mai rar in zilele noastre, care nu “ciupesc” cu masina si sunt foarte pedanti.

Lasand gluma la o parte: daca la spalatoria din colt sunt oameni instruiti special pentru detailing, daca au facut pregatire speciala si nu au deprins "arta" pe furate, daca vezi ca stiu ce fac si pot explica cu argumente de bun simt de ce fac asa si nu altfel, daca dovedesc ca au cunostinte specializate despre diferitele materialele din care este facuta o masina si stiu ce solutii se foloseste pentru fiecare in parte, daca nu se sfiesc sa iti ofere garantie pentru calitatea suprafetelor livrate si daca ai incredere ca peste 6 luni ii mai gasesti acolo atunci sunt sanse sa nu ai surprize neplacute.

Dar inainte de a lasa cheile de la masina pe care ai platit poate zeci de mii de euro uita-te la infatisarea celui cu care discuti sau a celui care urmeaza sa presteze serviciul: are uniforma, este serios, este tuns si are un aspect ingrijit? Daca nu e asa raspunde-ti la o intrebare simpla: am incredere ca acest om poate sa aiba grija de masina mea daca nu poate avea grija de el mai intai?

Optiuni

bltCiteste despre detailingul exterior

bltCiteste despre detailingul interior

bltVezi pachetele de servicii

bltVezi lista de locatii

bltProgrameaza-te online

bltContacteaza-ne pentru detalii

:: Creat de Site Lab | Linkuri partenere: Geamuri fumurii legale